«حیات» با محوریت مسئولیت اجتماعی در دانشگاه تربیت‌مدرس

Categories
دسته: تازه ها

معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه تربیت‌مدرس از آمادگی دبیرخانه دائمی جشنواره‌ «حیات» برای پذیرش آثار در دومین دوره این جشنواره ادبی و هنری خبر داد.
دکتر محمدجواد ناطق تصریح کرد: دانشگاه تربیت‌مدرس در چارچوب مسئولیت اجتماعی این دانشگاه و با هدف توجه دادن به مسائلی که در حیات اجتماعی، زیستی و روانی بشر دارای اهمیت بسزایی دارد، اقدام به برگزاری دومین دوره جشنواره ادبی و هنری حیات با محوریت مساله کرونا کرده است.
وی افزود: نخستین جشنواره ادبی حیات با شعار «آب، داستان حیات» در سال 1395 با هدف گفتمان‌سازی برای مصرف بهینه آب و تبیین تهدید خشکسالی برگزار شد و در حاشیه نخستین دوره جشنواره از تلاش‌های زنده‌یاد «نجف دریابندری» به عنوان یکی از چهره‌های پیشکسوت ادبیات داستانی در ایران، قدردانی شد.
رییس دومین دوره جشنواره حیات ادامه داد: آثار منتخب دوره نخست جشنواره با همکاری «موسسه امید صبا» در قالب یک جلد کتاب بزرگسال و 4 جلد کتاب کودک منتشر شده است و در دسترس علاقمندان قرار گرفته است.
دکتر ناطق همچنین تاکید کرد: دومین دوره این جشنواره، با محوریت «ویروس کرونا»، افزون بر حوزه ادبیات و داستان، فرصتی را هم برای هنرمندان عرصه هنرهای تجسمی فراهم کرده است تا در قالب «یادمان» ویژه دوره کرونا، آثار خود را به معرض نمایش بگذارند.